czy można spać na materacu dmuchanym

Czy spanie na materacu dmuchanym jest zdrowe?

Materac dmuchany przywędrował z kempingów do domów, w których bywa stałym elementem wyposażenia. Zapewne dane było Tobie lub Twoim przyjaciołom przespać na nim choć jedną noc. Czy jednak jest to materac, którego bez przeszkód i z czystym sumieniem można używać częściej? Przeczytaj, jaki wpływ ma materac dmuchany na zdrowie.

Zalety materaca dmuchanego

Zacznijmy od plusów materaca dmuchanego, bo niezaprzeczalnie takie posiada. Główną jego zaletą jest praktyczność. Jeśli przyjeżdża rodzina lub znajomi nieoczekiwanie zostają na noc, a Ty nie masz do dyspozycji dodatkowego łóżka – wówczas materac dmuchany świetnie się sprawdzi. Ten z pompką elektryczną rozkłada się w kilka chwil i szybko można go też poskładać. Nieużywany i złożony zajmuje w szafie mało miejsca i jest łatwy w przenoszeniu. To przyjaciel domu w kryzysowych sytuacjach. Ale tylko w pojedynczych. Dlaczego?

Materac dmuchany a kręgosłup

Tak jak wspomnieliśmy, taki materac sprawdzi się w momentach, w których nie możemy zaproponować gościom innego posłania. Materac dmuchany do spania nadaje się oczywiście bardziej niż podłoga, jednak nie warto korzystać z takiego rozwiązania za często. Dlatego, jeśli zastanawiasz się, czy na materacu dmuchanym można spać, odpowiadamy: nie jest on dobrą powierzchnią do codziennego używania. Materac, na którym kładziesz się co wieczór, aby zapewnić swojemu kręgosłupowi zdrowy odpoczynek, musi go właściwie podpierać. Co to oznacza?

Odpowiednie podparcie kręgosłupa – jak je osiągnąć?

Materac w należyty sposób wspiera kręgosłup, gdy przy jego wyborze brane są pod uwagę następujące aspekty:

  • ułożenie kręgosłupa – niezależnie od przyjmowanej przez Ciebie pozycji podczas snu, kręgosłup powinien układać się w linię prostą: między głową, szyją i plecami;
  • stabilność kręgosłupa – całe ciało musi znajdować się w poziomym ułożeniu; to znaczy, że nie powinien występować tzw. efekt hamaka, czyli ułożenie talii niżej niż głowa i nogi;
  • rozluźnienie mięśni – podczas snu mięśnie stabilizujące kręgosłup powinny być rozluźnione, co gwarantuje odpowiednia twardość materaca.
CZYTAJ:  H1, H2, H3 – co oznaczają symbole twardości?

Prawidłowe podparcie kręgosłupa po prostu… poczujesz – na dobrze dobranym materacu. W jaki sposób? Nie obudzisz się z bólem kręgosłupa, karku czy uczuciem „połamania”. Ze snu nie wyrwie Cię drętwienie kończyn ani uciskanie jakiejkolwiek części ciała. Wstaniesz natomiast z wypoczętym, rozluźnionym i zregenerowanym ciałem. A to sprzyja dobremu nastrojowi i energii potrzebnej na cały dzień. Wybierz odpowiedni materac i nie pozwól, żeby Twój kręgosłup cierpiał!

I pamiętaj, że dmuchany materac nie jest tym idealnym 😊

Dołącz do facebookowej grupy dbających o dobry sen i razem porozmawiajmy o wysypianiu się ↷
KLIKNIJ