Problemy z kręgosłupem? Dowiedz się, jaki materac będzie dla Ciebie najlepszy

Masz siedzącą pracę? Więc na pewno znasz bóle pleców i kłopoty z wyprostowaniem się, a może cierpisz nawet na dyskopatię lub rwę kulszową. To codzienność wielu osób, które pracują za biurkiem. Pomimo to są sposoby, by zadbać o dobry sen, gdy dokuczają Ci problemy z kręgosłupem!

Typowy dzień dla wielu z nas wygląda podobnie: rano wsiadamy do samochodu, żeby pojechać do biura, gdzie spędzamy osiem godzin siedząc przy biurku, potem ponownie siedzimy w aucie, aby dojechać do domu, gdzie odpoczywamy, oglądając telewizję i spędzając czas przy laptopie i smartfonie… na ogół także na siedząco.

Efektem są różnego rodzaju bóle pleców, sztywność mięśni i stawów, a w konsekwencji – zwyrodnienia i choroby kręgosłupa. Przede wszystkim dyskopatia odcinka lędźwiowego i piersiowego.

Siedząca praca przy biurku – kilka porad, jak dbać o kręgosłup

  • W pracy staraj się jak najczęściej wstawać od biurka – możesz robić skłony, wymachy lub po prostu pochodzić po korytarzu. Co godzinę, co najmniej na kilka minut.
  • Trzy razy w tygodniu zaplanuj co najmniej pół godziny aktywności fizycznej. Na przykład basen, spacer z kijkami, rower, trening na siłowni – cokolwiek, co pozwoli dotlenić się i wzmocnić mięśnie.
  • Zadbaj, by stanowisko pracy było zdrowe dla kręgosłupa – ważna jest odpowiednia wysokość biurka i wygodny fotel, który będzie podpierać odcinek lędźwiowy kręgosłupa.
  • Siedź prawidłowo – plecy muszą być oparte w fotelu, a nogi wygodnie spoczywać na podłodze. Najważniejsze, by się nie garbić.
  • Zadbaj o wygodny i odpowiedni materac. Dzięki temu w nocy Twój kręgosłup będzie mógł się regenerować.

Jak spać, gdy dokuczają Ci problemy z kręgosłupem?

W przypadku, gdy cierpisz na bóle pleców wywołane siedzącą pracą lub – co gorsza – zdiagnozowano już u Ciebie zwyrodnienie któregoś z odcinków kręgosłupa, pomóc może zachowywanie prawidłowego ułożenia ciała podczas snu.

CZYTAJ:  Komfortowy sen dla dwojga

Nie powinieneś spać na wysokiej poduszce, ponieważ powoduje to nieprawidłowe zgięcie kręgosłupa w odcinku piersiowym. Równie istotna jest pozycja w trakcie snu. Wiele zależy od przyzwyczajeń i poczucia komfortu. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest spanie na boku, które rozluźnia mięśnie kręgosłupa, warto jednak między kolanami umieścić poduszkę. Taka pozycja sprzyja zachowaniu naturalnej krzywizny kręgosłupa i odpręża mięśnie.

Jeśli lubisz spać na plecach, nie powinieneś wkładać rąk pod głowę. Taka pozycja powoduje bowiem nadmierne obciążenie odcinka lędźwiowego. Wielu osobom ulgę przynosi także spanie na brzuchu. Najlepszym rozwiązaniem jest wypróbowanie różnych pozycji, aby wybrać tę najwłaściwszą. Jeśli wstajesz wypoczęty i nic Cię nie boli, to znaczy, że śpisz w odpowiedniej pozycji.

Problemy z kręgosłupem przy siedzącej pracy – pomóc może dobry materac

Proces regeneracji kręgosłupa po trudach dnia może przyspieszyć odpowiednio dobrany materac. Polecamy zwłaszcza modele Spinal Duo i Back Stretch, wyposażone w innowacyjny system nacięć konturowych pianki w środkowych warstwach.

Nacięcia są zgrupowane w dwóch strefach, które podczas korzystania z materaca rozsuwają się w przeciwnych kierunkach. Dzięki temu materac rozciąga delikatnie ciało podczas snu, a co najważniejsze, idealnie odwzorowuje naturalne krzywizny anatomiczne. W rezultacie dyski międzykręgowe, obciążone w ciągu dnia, mogą się zregenerować, mięśnie rozluźnić, a krew krąży lepiej.

Dolne warstwy materacy wykonuje się ze sztywnych i wytrzymałych pianek, co gwarantuje stabilne podparcie ciała. Z kolei w górnych warstwach zastosowano komfortowe pianki, które zapewniają redukcję ucisku na ciało. Dają też efekt przyjemnej miękkości i otulenia. Po nocy przespanej na takim materacu Twój kręgosłup będzie zregenerowany i rozluźniony, dzięki czemu zaczniesz dzień bez sztywnych pleców i bólu.

Poznaj parametry techniczne materacy Spinal Duo i Back Stretch

Dołącz do facebookowej grupy dbających o dobry sen i razem porozmawiajmy o wysypianiu się ↷
KLIKNIJ