przekąski na dobry sen

Przekąski na dobry sen

2

Trudności z zasypianiem i niespokojny, płytki sen – ten problem dotyczy wielu z nas.  Żeby mu zaradzić, można z łatwością kupić specyfiki reklamowane w mediach lub pójść po receptę do lekarza. Albo wyposażyć się w przekąski na dobry sen.

Wielu z nas nie wie, że na problemy z bezsennością ma wpływ to, co jemy. Jeżeli chcesz mocno i dobrze spać, stosuj dietę, która przede wszystkim zawiera dużo błonnika. Jeżeli przed snem zjesz przekąski obfitujące w cukry i nasycone tłuszcze, możesz liczyć tylko na płytki, lekki sen. Tak naprawdę dieta na bezsenność nie należy do zbyt skomplikowanych. Trzeba wiedzieć tylko, kiedy jeść i jakie produkty powinna ona zawierać.

Przekąski na dobry sen

Z diety należy wyeliminować węglowodany, które mają wysoki indeks glikemiczny.  Spożywanie ich powoduje bowiem wysoki wzrost zawartości cukru we krwi, przez to trzustka produkuje zbędną ilość insuliny. Nadmiar ten jest między innymi wykorzystywany do przetwarzania tłuszczu z naszego pożywienia na tkankę tłuszczową. Oprócz niewyspania się będziemy mieć więc jeszcze „zapasy”, których tak trudno się później pozbyć.

Co wyeliminować z diety?

Dobrze jest zatem wykluczyć białe pieczywo, które chyba najczęściej jemy przed snem. Nie są również wskazane słodycze, biały ryż, miód, bób, ziemniaki pieczone i frytki oraz płatki kukurydziane czy popcorn.  Warto przed snem zrezygnować z piwa i innych alkoholi oraz napojów z kofeiną. Wypite, zwłaszcza wieczorem, kawa lub cola nie są sprzymierzeńcami dobrego snu. Działają one na nasz mózg jeszcze przez długi czas, nawet do kilku godzin.

Jakie przekąski na dobry sen wybrać?

Na wieczorny posiłek zalecane są pokarmy łagodne w smaku. Odpadają nie tylko pikantne chipsy, ale i te łagodniejsze w smaku. Ostre przyprawy należy wykluczyć z wieczornego menu. Nie zaleca się przed snem potraw zbyt tłustych, gdyż nasz organizm zamiast odpoczywać, cały zaangażowany jest w ich trawienie. Doskonały jest chleb pełnoziarnisty, soczewica brązowa, żółta lub zielona oraz warzywa, jak choćby pomidor, ogórek, sałata, seler, cukinia itp. Wskazane są też jogurty naturalne i chudy ser twarogowy.

Kiedy zjeść ostatni posiłek?

Teoretycznie posiłek należy zjeść przed godziną 21, ale przecież niektórzy o tej porze już śpią, a inni dopiero się „rozkręcają”. Dlatego ważne jest, by spożywać go co najmniej dwie godziny przed udaniem się do łóżka. Przed snem nie najadajmy się zbytnio, gdyż nie ma nic gorszego niż pójście spać z uczuciem przepełnionego żołądka.

Gorzka czekolada, o większej niż 70% zawartości kakao, mająca „dobre” węglowodany i „dobre” tłuszcze z pewnością nie zaszkodzi. Szklanka ciepłego mleka przed snem to również dobry pomysł, ponieważ składniki w nim zawarte sprzyjają produkcji melatoniny, która reguluje rytmy dobowe. Jeżeli więc prawidłowo skomponujemy swoje wieczorne menu, obudzimy się wypoczęci, zrelaksowani i wyspani.

Jak już zadbasz o przekąski na dobry sen, to pamiętaj, że sen wysoce jest zależny także od tego, na czym śpimy, a więc od materaca i poduszki. Dlatego warto zawsze porozmawiać z pracownikami wyspecjalizowanych sklepów z materacami. Firma Materasso szczyci się współpracą z bardzo wyspecjalizowanymi sklepami, gdzie obsługa jest perfekcyjna, dająca pełnię satysfakcji z zakupionego produktu

Dołącz do facebookowej grupy dbających o dobry sen i razem porozmawiajmy o wysypianiu się ↷
KLIKNIJ