Chociaż sam hotel jest dość sympatyczny, łóżko było absolutnie okropne i uniemożliwiło dobry sen – czy chciałbyś przeczytać taką opinię o swoim hotelu? Niestety brak inwestycji w odpowiedni materac do hotelu i dbałości o komfort snu gości, może zaowocować negatywnymi recenzjami i sprawić, że popularność obiektu znacznie spadnie.
Opinie o hotelach w internecie i ich znaczenie z perspektywy hotelu
Wraz z rozwojem internetowych serwisów do rezerwacji miejsc noclegowych wzrosła dostępność informacji o hotelu czy pensjonacie. Obecnie prawie każdy system rezerwacji umożliwia gościom udzielenie opinii o pobycie w obiekcie i jest tak opracowany, by zachęcać gości do dzielenia się informacjami. Ze względu na to, iż oceny te są dość wiarygodne (bo tylko osoba, która faktycznie zarezerwowała nocleg może takiej informacji udzielić), potencjalni goście, poza opisem oferowanym przez hotel, biorą również pod uwagę zdanie osób, które w danym obiekcie już nocowały. A udziela ich (wg. TripAdvisor) aż 51% gości.
Czy potencjalny gość hotelowy faktycznie zwraca uwagę na opinie?
Okazuje się, że tak. Według statystyk serwisu TripAdvisor 80% użytkowników czyta 6-12 opinii przed dokonaniem rezerwacji. Nawet jedna zła recenzja to nadszarpnięcie reputacji marki hotelu i obniżenie jej ratingu w rankingu najlepszych obiektów noclegowych w danym mieście czy regionie. A to przekłada się bezpośrednio na zmniejszenie zainteresowania hotelem i powoduje spadek ilości rezerwacji.
Czy kiepski materac w hotelu może generować złe opinie o obiekcie?
Aby się tego dowiedzieć sprawdziliśmy, jak często pojawiają się opinie o hotelowych łózkach i materacach. Okazuje się, że takie komentarze można spotkać dość często. Co ciekawe, o ile goście hotelowi niekiedy zapominają o plusach danego obiektu (bądź opisują je dość oględnie), o tyle każdy uszczerbek, który powoduje przyznanie gorszej oceny, pamiętają dokładnie i szczegółowo go opisują. Przyjrzyjmy się wybranym opiniom gości znalezionym w internecie, dotyczącym łóżek i jakości materacy:
- Jadąc do hotelu po kilku godzinnej podróży (…)marzyłam o wygodnym łóżku. Poza tym w hotelu liczymy na wygodniejsze łóżko niż chociażby w domu. Niestety dostaliśmy przy każdym oddechu skrzypiące łóżko z tak wyrobionymi i odstającymi sprężynami, że każdą mogłam wręcz wymacać.
- Obsługa była bardzo miła, śniadanie było w porządku, więc gdyby tylko zainwestowali w łóżka i poduszki, mógłby to być całkiem przyzwoity hotel;
- Łóżko niby podwójne a tak naprawdę dwie jedynki połączone kiepskim materacem;
- Materac zbyt miękki. Efekt wody;
- Obsługa miła, pomocna, kompetentna. Jedyny minus to łóżko. Miało zapadniętą dziurę. Słabo się na nim spało.
Jak widać, goście zwracają baczną uwagę na to, na jakim śpią łóżku i chętnie dzielą się tymi spostrzeżeniami. Negatywne oceny nie tylko mogą obniżać konwersję i ilości rezerwacji, ale również wpływają na całościową ocenę obiektu.
Dobre łóżko a pozytywne recenzje o hotelu
Choć temat materaca w opiniach częściej pojawia się w negatywnym kontekście, to okazuje się, że inwestycja w dobrej jakości materac również może generować pozytywne komentarze:
- Przestronny, ciekawie urządzony pokój, duża łazienka z wanną i kabiną prysznicową. Wygodny materac, telewizja z pakietem CanalPlus.
- Bardzo dobrze skomponowane śniadania, super materace w łóżkach, piękny wystrój całego budynku.
- Ten hotel ma najwygodniejsze materace jakie spotkałem w licznych hotelach, które odwiedziłem.
- Plusy obiektu: lokalizacja, materac bardzo wygodny.
- Pokoje sprzątane codziennie, materace wygodne (odpowiednio twarde, „nieuleżane”).
- Łóżko mega wygodne najlepsze z całej sieci!
- Plusy za czystość, porządny materac i przyjazny personel.
Tego typu opinie zdecydowanie zachęcają gości do tego, by rezerwacji dokonać właśnie w tym obiekcie!
Jaki materac do hotelu wybrać? Hotelarzy, właścicieli pensjonatów i aparthoteli zapraszamy do zapoznania się z naszym nowym katalogiem na 2018 rok oraz naszą dedykowaną ofertą dla hoteli.
W celu pozyskania więcej informacji lub indywidualnej oferty cenowej zapraszamy do kontaktu:
Patrycja Konieczna
przedstawiciel handlowy ds. hoteli
kom: 512815393
e-mail: [email protected]